Top Coat 916 Confettis by L'Oreal - Speckled Effect

Aloha little, lovely bees visintg my garden! xD I've cutted my long talons, but it is however time to speak about nail polish!
Recently I have been almost obsessed with the idea of trying the Illamasqua Nail Varnish in Mottle (speckled green)... because I was in love with every kind of strange texture in nail polish, and the speckled effect was really nice, reminding me of the eggshell of some birds! xD But... £14.50?! It was a little (or not so little!) pricey... -.-
So, when I casually "met" the Top Coat 916 Confettis by L'Oreal (£4.99) I thought: "Whoah! Now I can imitate the speckled effect!".
Using a pastel base (in the picture I wear the "Re-Fresh Mint" by China Glaze, pretty nice color!) and the Confettis Top Coat... the result is very nice . Maybe it's just me, but I fancy a lot this top coat; and it is probably one of the most fun things I have bought recently.
I really appreciate the fact that the confettis are white and black (so they looks perfect almost over every nail polish), and the fact that they are in different sizes for a most irregular look.
One of my best purchases so far!

IT: Aloha, care apette in visita nel mio giardino! xD Oggi i miei artigli sono stati accorciati, ma è comunque il momento per parlare di smalto, o meglio... di top coat! 
Di recente volevo comprare la Nail Varnish in Mottle (un verde puntinato) di Illamasqua, ma £14.50 erano davvero troppi (e devo dire, avendolo provato in negozio, non ero proprio sicura li valesse... perchè dalle foto mi piaceva tanto, mentre dal vivo non mi è sembrato così terribilmente originale. E mi spiace ammetterlo, perchè io amo Illamasqua! Ho un sacco di loro trucchi e li adoro.)...

Così quando mi sono imbattuta nel Top Coat 916 Confettis by L'Oreal (£4.99), che in Italia suppongo si chiami Confetti e non Confettis ma vabbè... gaudio e gioia!
Nelle foto lo indosso usando come base il colore "Re-Fresh Mint" by China Glaze. Con i colori pastello credo che questo top coat sia perfetto! Ma in generale penso leghi con tutti i colori!!
Adoro il fatto che i "confetti" siano di dimensioni diverse, dando un aspetto fantasioso e originale alle unghie.
Mi piace, mi piace anche solo guardare la boccetta! xD Adoro l'effetto che fa, e... se lo consiglio? Sì, certo!



12 commenti:

  1. Molto carino l'effetto finale, tipo uova di quaglia :)
    Grazie per aver lasciano un segno sul mio blog...da oggi tua nuova follower! ;)

    ReplyDelete
  2. che bello questo effetto!!!^_^

    ReplyDelete
  3. C'è un premio per te sul mio blog :*
    http://ari27makeupcorner.blogspot.it/2013/05/very-ispiring-blogger-award.html

    ReplyDelete
  4. sta proprio bene con il bianco!

    ReplyDelete
  5. Che carino

    http://couturetrend.blogspot.it/

    ReplyDelete
  6. Lo voglio anche io! Mi piace molto l'effetto!

    ReplyDelete
  7. Awesome!!

    I'm following you, Could you check my blog and follow if you like it? You can like my FB page as well:)

    http://embui-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Beautiful!!!
    Have a wonderful weekend!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  9. ...carinissimo questo top coat...adoro gli smalti glitterosi!!!
    ...ti seguo anch'io!!!
    ...ciaooo...lu!!!

    ReplyDelete


Thanks for taking the time to comment... ♥
Always remember to live and act kindly!!

Please, let me know in a comment if you are following me and I will follow you back! I'd love to visit your blog! :-*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...